Cześć, Las!
Utrzymanie uwagi widza podczas oglądania filmu to kluczowy parametr.
Musisz go sprawdzać.
Wpływa na czas oglądania filmu.
A to wpływa bezpośrednio na rozwój Twojego kanału.
Ale jaki % utrzymania uwagi widzów jest dobry?
Przygotowałem tabelkę, która wszystko Ci powie!
Pracowałem nad nią długo i wykonałem na podstawie danych z kilkudziesięciu kanałów.
Jak czytać tę tabelkę?
- Pierwsza kolumna to czas trwania Twojego filmu.
- Druga kolumna to wynik, który pokazuje, ile procent ludzi powinno nadal oglądać Twój film po 60 sekundach.
- Trzecia kolumna to wynik, który pokazuje, ile procent ludzi powinno nadal oglądać Twój film na 20 sekund przed jego zakończeniem.
- Wszystkie wyniki są podane w zakresie, np. 62-76.
- W takim wypadku 76% oznacza wynik perfekcyjny.
- 62% oznacza wynik minimalnie zadowalający.
- Wszystko pośrodku oznacza, że jest dobrze.
- Wszystko poniżej oznacza, że Twój film jest przeciętny, słaby lub bardzo słaby.
- Przykładowo wynik 60% byłby już przeciętny, 55% słaby, a 50% bardzo słaby. Każdy wynik poniżej świadczy jeszcze gorzej o Twoim filmie.
- Swój wykres utrzymania uwagi widza (audience retention) sprawdzisz w analityce danego filmu.
- Jeżeli Twój film ma np. 10 minut długości, weź średnią wartość z wartości przyporządkowanych do 8 i 12 minut.
- Pamiętaj, aby wynik filmu sprawdzać najlepiej dopiero po 48-72 godzinach od jego publikacji!
|